بازگشت به واقعیت: این 5 توهم رابطه را فراموش کنید

بازگشت به واقعیت 5 توهم رابطه

بدون شک همه ما آن را تجربه کرده ایم!! ما دوست پسر، دوست دختر، معشوق یا همسرمان را به خاطر وضعیت خوشبختی، یا شاید به طور دقیق تر، ناراحتی خود سرزنش کرده ایم. ما تمایل داریم به دنبال علت مشکلات خودمون در خارج از خود باشیم و در نتیجه به دنبال راه حل های بیرون از خود هستیم. مشکل این رویکرد برای ترمیم رابطه این است که می‌توانیم فکر کنیم قادر به ایجاد تغییر در زندگی خود نیستیم. در نهایت، ما شادی خود را به دیگری واگذار می کنیم تا مدیریت کند.

روشی که اکثر ما (ناخودآگاه) در روابط عمل می کنیم، نتیجه یک یا چند توهم است. پس از چند چرخش در مورد بلوک قرار ملاقات، جفت گیری و رابطه، متوجه می شویم که هیچ یک از این رویکردها برای روابط کار نمی کند – یا حداقل در آزمون زمان مقاومت نمی کند. پس من دعوتتون میکنم برای توسعه یک روش جدید در این مقاله…

بازگشت به واقعیت 5 توهم رابطه را فراموش کنید تا بتوانید در روابط با شریکتون موفق باشید

توهم 1: ما آنچه را که می خواهیم در اوایل یک رابطه بشنویم، می شنویم، نه آنچه در واقع گفته می شود!!

با کمال تعجب، مردم اغلب در اوایل درمورد اینکه فکر می کنند  با چه مشکلاتی در رابطه مواجه خواهند شد، به طرز قابل ملاحظه ای صادق هستند. آنها چیزی مانند “من برای یک رابطه تک همسری آماده نیستم”، “پیشینه مذهبی ما با هم سازگار نیست” یا “من هرگز قصد ازدواج یا بچه دار شدن ندارم” را می گویند.

با این حال، ما تمایل داریم که گوش نکنیم که متاسافانه بعد از مدتی با هر بحثی در نگاهی به گذشته، ما به طور مبهم و دردناکی این جمله را به یاد می آوریم  و یا میشنویم که “من به شما گفتم”.

به آنچه در واقع گفته می شود گوش دهید و مراقب رفتار هر کسی باشید. وقتی به شما می‌گویند چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند، آنها را باور کنید و به یاد داشته باشید که عملکردها بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند.

توهم 2: ما فکر می کنیم که اگر طرف مقابل واقعاً ما را دوست داشته باشد، برای ما تغییر خواهد کرد.

در حالی که افراد ممکن است رفتار خود را برای دیگری تغییر دهنداما اگر واقعاً چیزی نباشد که آنها می‌خواهند، احتمالاً در نقطه‌ای از رابطه به «تنظیمات پیش‌فرض» خود باز خواهند گشت. تغییر لزوما ربطی به عشق ندارد. گاهی اوقات آنها نمی خواهند تغییر کنند و گاهی اوقات نمی توانند، حداقل نه به راحتی یا بدون کمک مردم فقط زمانی واقعاً تغییر می کنند که واقعاً بخواهند تغییر کنند.

اگر به دنبال تغییر در هر زمینه هستید هستید، با یک روانشناس صحبت کنید تا شما را در این مدت راهنمایی کند، من به شما مشاوره ی خصوصی با آرمین جنگلی پیشنهاد میکنم

یا آنها را دوست داشته باشید یا آنها را رها کنید. اگر نمی‌توانید کسی را آن‌طور که هست بپذیرید، او فرد مناسب شما نیست. (یا شما فردی برای آنها نیستید.)

توهم 3: ما فکر می کنیم که اگر طرف مقابل فقط [جای خالی را پر کند] خوشحال می شویم.

مسئول خوشبختی خودت باش راه جدیدی برای پاسخ دادن به کاری که دیگری انجام می دهد پیدا کنید، راهی که نتیجه بهتری به همراه داشته باشد.

توهم 4: ما فکر می کنیم اگر فقط خودمان را تغییر دهیم (جور دیگری لباس بپوشیم، متفاوت بخوریم، متفاوت عشق ورزی کنیم) پارتنرمون ما را دوست خواهد داشت.

اگر برای اینکه کسی شما را دوست داشته باشد دست به هر کاری می‌زنید و نقش بازی میکنیدباز هم احساس نمی‌کنید که شما را دوست دارند – زیرا شما واقعی نیستید. ضروری است که در روابط اصالت داشته باشیم، در غیر این صورت یک شیب لغزنده از عزت نفس پایین و بی اعتمادی ایجاد می کنیم – آنها از ما و ما نسبت به آنها.

مدتی را صرف کشف اینکه واقعاً چه کسی هستید، چه می‌خواهید و یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشیدصرف کنید. عشق اصیل تنها عشقی است که کار می کند.

توهم 5: ما به جای توجه به آنچه که در واقع هست، عاشق این فانتزی می شویم که می خواهیم یک رابطه باشد.

ما اغلب روابط خود را از دریچه چیزی می بینیم که امیدواریم این رابطه به جای حقیقت تبدیل شود. ممکن است به یک رابطه عاشقانه، تک همسری و یک خانواده شاد امیدوار باشیم، یا اینکه دیگری ما را بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهد، اما وقتی نگاه واقعی به آنچه در حال رخ دادن است بیندازیم، اغلب با فانتزی ما همخوانی ندارد.

توجه کنید که آیا آنچه شما می خواهید و آنچه به دست می آورید در واقع یکسان هستند یا خیر. سپس، یا مطمئن باشید که آنچه را که می خواهید خلق می کنید یا آنچه را که دارید می پذیرید. همسویی این دو برای خوشبختی ضروری است.

انیشتین گفته است: “شما نمی توانید یک مشکل را از همان حالت ذهنی که آن را ایجاد کرده است حل کنید.” این در روابط نیز به همان اندازه صدق می کند. زمانی که به جای سرزنش، مسئولیت را بر عهده می گیریم و به جای تخیل، به جای ادامه دادن به توهمات رضایت بخش، از واقعیت کار می کنیم، می توانیم روابط قدرتمند، عاشقانه و پایدار ایجاد کنیم.

بازگشت به واقعیت 5 توهم رابطه

پیج مشاوره و نکات روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *